4.den treku - Výstup na nejvyšší horu Etiopie

10.01.2019

Vycházíme ve 4.30 za tmy. Když začíná svítat, jsme už vysoko v horách. Zpáteční cestou mě překvapilo, jak velké převýšení to vlastně bylo. Cesta je krásná. V 9hodin jsme pod vrcholem. Zbývá posledních 150 výškových metrů lezení. Hodně dýchám, ale užívám si to. Celou cestu nás doprovází skupina místních kluků s pivem, colou, termoskami s čajem a kávou. Vylezou s námi až nahoru po skalách. Jsou skoro bosí.  Pořád mi chtějí pomáhat a já je odháním. Jejich péče mě ruší. 

Nahoře si od nich kupujeme stylově kávu. Je studená a... slaná. Na tu chuť nikdy nezapomenu. Kluk se tváří, že je to takhle v pořádku. Potřebujeme přeci minerály, no ne? 

Vzpomínám na maminku, když mě v mých 5 letech vytáhli s tátou na Baranec v Západních Tatrách. Seděly jsme nahoře vedle sebe, a maminka mi povídá: "Dobře se dívej, Helenko, odtud vidíš svět tak, jak ho vidí ptáci. Za tu námahu to stojí."  I já jsem tuhle větu mnohem později použila pro svoje děti, ale nevím, jestli to v nich zanechalo tak silný účinek, jako ve mně. Ono je to celkem jedno. Každý z nás má jinou motivaci, proč má hory rád a vrací se do nich. 

Sportovci a horští dobyvatelé kolem mě už mají vyfoceno, posilněno, tak honem zase dolů. Vyplatilo se přivstat si, kolem 11 se začínají převalovat mračna a zakrývat výhledy. 

Cestou dolů už mám téma, které mě 100% zaměstnává. Vypadá to na zánět šlach v kotnících. Každý krok bolí tolik, že podívat se na cokoliv z nadhledu je nadlidský úkol. Kromě toho si ještě nechci nechat ujít příležitosti k focení nádherných scenérií, vesnic a políček položených extrémně vysoko v horách. 

Schyluje se k dešti, na protějším svahu berou lidé na záda těžké snopy s obilím a sprintují s nimi dolů k vesnici. Prý denně vypijí 6 litrů obilného piva, aby tu dřinu vydrželi. Ženy i muži. To by mě zajímalo, jestli jsou tímhle dopingem odkojení i nejlepší etiopští běžci - olympionici. Řídký vzduch - to se ví... ale co když za tu rychlost může to jejich pivo? No jo, asi ne. 

Do tábora přicházíme za deště, ale naštěstí ještě před průtrží. 1350 metrů nahoru a zase dolů nám trvalo 9,5 hodiny. 

další cesty najdete na www.bludickacest.webnode.cz
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky